31 januari 2010

Härliga gömmor och vakra ting

Jag är väldigt förtjust i skåp och de fyller dessutom en väldigt praktisk funktion, man kan gömma en massa i dem.
Mitt skåp som står i vardagsrummet är ett loppisfynd som inte behövt någon upppiffning.
Perfekt färg grå vit och härligt slitet.
Detta skåp är en perfekt gömma för massa tråkig men nödvändig elektronik som dvd spelare, förstärkare och fula sladdar.



Har alltid varit förtjust i citat och ordspråk på väggen och detta har jag gjort med en ljusgrå färg och teckensnittet Chopin.

Den andra gömman är en gammal, sliten resväska fylld med inredningstidningar.
Denna väska har följt mig i många år och har inte uppskattat hur vacker den är för än nyligen.
Här kan ni också se min lilla älskling, en kyrkoljusstake.
Tycker att de är så vackra och skulle gärna gärna vilja ha mer en än.
En liten närbild.


Oj oj vilken härlig helg det har varit.
En lugn fredag med bästa vänner och pizza.
Lördagen var min bror och hans sambo hemma och det blev en massa halva rea priset shopping på Lindex och Kapphal. En massa fint och till en mycket billig penning. I like!
Söndagen har varit jättelugn, fick inte sova så mycket natten mellan lördag och söndag. Minstingen var jätteorolig och så ledsen.
Har spenderat mesta dels av dagen framför öppna spisen så kallt vi har haft det.
Sedan har vägg nr 2 försvunnit och ännu ett stort härligt rum träder fram.
Visar resultatet en annan dag.


En riktigt härlig måndag till er alla!
kram
sandra

21 kommentarer :

  1. Så otroligt vackert skåp ! Perfekt att gömma undan saker i ! Resväskan är också hur charmig som helst ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert skåp och mycket fina bilder! Fin blogg du har =)
    Väntar själv på att få hem ett gammalt tvättskåp som min kära mor har hjälpt till med att måla om och det ska få ersätta vår tv-bänk..adjö sladdar, boxar och playstation ;-)

    Fortsatt trevlig kväll!

    Annelie

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra,
    Jag har också ett stort vitt skåp som jag har stoppat in "hemmakontoret, dator mm i" perfekt!

    Din väska är verkligen läcker! Ser med spänning fram emot bilder...

    Vi har också haft en lugn helg (arbetshelg för gubben), Idag bakat egen pizzan med bästa kompisen och min lilla skrutta.

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ett så vackert skåp. Att gömma undan alla dessa fula saker är verkligen perfekt. Jag har skrivare och annat i ett liknande skåp hos mig.

    Vilket vackert hem ni har med så många fina detaljer. Tack för all inspiration.

    Ha en bra vecka!
    Karin

    SvaraRadera
  5. Åhhh så vackert skåp..och väskan där på !!
    Du..en eller två såna ljusstakar skulle jag allt vilja ha jag också, du her en..och jag har ingen..kanske man dyker på någon snart..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. God Morgon!!
    Tacksamt när skåpen har en sån färg när man får tag i dom;o)
    Visst är det bra vi har alla dvdfilmer, cdskivor och Wiigrejor i vårt....
    Resväskan är bara så häftig;o)
    Ha det gott!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra!
    Vilket charmigt gammalt skåp och en sån ljuvlig gammal väska:)

    Ser här i högerkolumnen att ert hem är med i "Inred och dekorera ljust och lantligt"! Åh vad kul, den boken har ju jag, måste kika lite i den när jag kommer hem från jobbet ikväll:)

    Ha en trevlig dag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder du visar, jättesnygg med den ljusgråa färgen.
    Jag var och fyndade lite på Lindex jag med i fredags, superbilligt till barnen, det går ju åt.
    Ha så gott Kram Anna

    SvaraRadera
  9. UNDERBART skåp och fantastiskt fina bilder!!
    resväskan var inte så dum den heller .... ;))))


    ha en fin måndag!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  10. Så fint skåp!! o jag bara älskar den slitna väskan..ljuvlig!!!!

    Hoppas att du får en bra start på veckan!!

    kramar Elin

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder Sandra!
    Jag älskar väskan, sååå fin!!!Och skåpet förstås, jag är en riktig skåpoman..:) Men nu har jag inte plats med flera..;)Så antingen sälja eller köpa större hus...*thi,hi,hi* vi får väl se...

    Hoppas lilleman mår bättre!
    Och att ni får en fortsatt finfin måndag.

    Stora kramen vännen...

    SvaraRadera
  12. Vilket underbart skåp! Och vilken tur att det var i rätt färg. Fin gammal resväska. Jag samlar på mig dom på loppisar. Perfekt till dotterns leksaker, och till mina saker.

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  13. Så vackert skåp - gillar den där bulliga lådan - sådana har vi inte här uppe i norr.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  14. Kanonfina bilder!
    Skåpet, väskan är en härlig kombination!!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Ja de är verkligen ovärdeliga dessa gamla skåp. Dessutom har de ett djup som inte finns i nya skåp och hyllor.

    Och vilken väska! sååå charmig1

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  16. Mon Dieu, vilket vackert skåp! Varför gör aldrig jag några såna loppisfynd? Är på jakt efter mer än ett skåp, faktiskt. Skulle vilja ha ett nere i tvättstugan, som linneskåp för handdukar/lakan och sådant. Sen är drömmen att hitta ett riktigt stort gammalt arkivskåp att proppa fullt med allt pyssel, som tenderar att ligga överallt för tillfället. 2010 kanske är mitt "skåp-hittar-år"!

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar väska! Måste rota fram min farfars gamla från vinden...
    Hoppas vi får sova inatt ;0)
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  18. Där hade du det perfekta skåpet för sånt man vill gömma undan. Och lådan är perfekt till små-manicker. Jättevackert med änglavingen på också. Det väggordet var jättefin text och väskan så härligt sliten.
    Ha en fin vecka
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Ojoj,vilken läcker väska!
    Den blev pricken över i:et på det vackra skåpet.
    Kul när man fyndar dom där riktigt gedigna möblerna på loppis.

    Må gott/Kram Hannis

    SvaraRadera
  20. Vilken vacker skänk!!! Och vilka fynd du gjort!!!!!
    Kan tänka mig vilket rum ni får när det är klart!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra