21 februari 2010

Ommöblering pågår!

Då var det söndags kväll och äntligen har jag fått en massa gjort.
Jag var väldigt frustrerad innan jag kom igång, kände mig totalt oinspirerad och fantasin hade försvunnit.
Min frustration ligger mest i att jag är ute efter en mer industriell stil och känner att allt blir bara för sött.
Men vad ska man göra när man inte har de saker man önskar, jo man får göra det bästa av det man har.
Sedan får man fortsätt leta och en dag kanske jag är där...


Nu bjuder jag er på vårat matsalsrum, här har vi tagit ner en vägg ut mot hallen så att rummen känns större, ljusare och luftigare.


Så här blev det!
En gammal sliten korg som jag hittade hos min mans släktingars lada.
Här i har jag ställt en gammal träsofföverdel.
Den ska få en annan plats , men får vila här så länge.
Vårt bord är så fult, men det går alldeles utmärkt att dölja med lite vackra dukar.
Den understa kommer från Jysk och den vita från Indiska.
Hit skulle jag vilja bygga ett långt plankbord och ha vita stolar i olika former.
Snart kommer jag kunna visa er vad som ska fylla den stora, vita väggen, något jag har velat göra så så länge...
Ett härligt skåp som jag är så glad att jag inte målade vitt.
Tycker det bryter av så härligt mot allt det vita.
Men vad svårt jag hade att få till det, flyttade runt runt runt på sakerna.
Så här blev slutresultatet.
Handskarna är ett av de fynd från min loppistur för några veckor sedan.

Jag är så glad för har nämligen kommit över ett parti små urtavlor.
Älskar dem..
Ingen bra bild, kan inte fota mot fönster..
Här har jag satt ett gammalt fönster som är härligt slitet i grönt.
Inspiration från My lovely things

Var uppe på vinden och letade efter lite saker och framför mig såg jag denna läckra korglampa.
Svårt att se men tycker det blev så bra.
Lite industri i alla fall..

Jag känner mig nöjd just nu, men känner jag mig själv rätt, så kommer det att flyttas runt en del igen.

Jag har också fått min första award.
Tack söta Malin
Ska skriva 7 saker om mig själv, men det får bli en annan dag..

KRamiliKram

19 kommentarer :

  1. Lyckliga du som fått tag på SMÅ urtavlor...så söta!

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hej goa Sandra!

    Har missat flera av dina inlägg, wow vad mycket fint du visar! Underbart inspirerande att sitta här och bläddra bland alla fina bilder!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. glömde ju...
    et lilla runda handfatet kommer från Westerbergs

    SvaraRadera
  4. Åh, vad jag känner igen mig! Vill inte heller ha för gulligt hemma men på något hmmm vänster så hamnar jag där hela tiden i alla fall... Varför faller jag för såna inredningsdetaljer hela tiden när det inte är så jag vill ha det? Jag har en vision av ganska "rent" hem med blandning av vitt och naturmaterial. Hur svårt kan det vara???? Skönt att höra att fler har samma problem... Tycker att du har huuur fint som helst. Spännande att se vad som ska hända med den vita väggen.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Oj ditt skåp ser nästan ut precis som vårt, nu blir jag förvånad, har inte sett precis så innan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Nämen du...sååå fint !!! Du ahr ju lyckats så bra !! Själv är jag inne på den mer gustavianska stilen..grått, vitt..kolla idag hos mig, jag visar matsalen med mina nya hyllor..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. jättefint blev det! Väldigt fint stylat i fönstret där!! :)

    Ha en fin måndag!
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  8. I do like industrial style as well, it makes a good balance between too ´sweet´ because of all white and flowery things and a more masculine style of living. And zinc things are also my favourites.
    Have a good day! Best regards, Marjolijn

    SvaraRadera
  9. Ser jättefint ut! Känner igen mig så väl. Håller på här hemma och blir tokig för att jag inte får in rätt stil som jag vill ha. Men du skriver så bra, man får göra vad man kan med vad man har så länge. Kram

    SvaraRadera
  10. hej ! helt underbara bilder :D så vackert ! kram

    SvaraRadera
  11. Så snyggt Sandra!!
    Det räcker ofta att ta vad man haver;o) Alltid så inspirerande hos dig!!!
    Ha en bra måndag!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Du har ju fått tag i såå många fina saker!! Nummerskyllt å urtavlor bla.. Skulle med vilja ha! Men, jag har inte tiden känner jag att leta efter det..suck..
    Du fick till det jätte bra!!

    Kram på dig!
    Mia ♥

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra!
    Det blev ju jättebra, och du har visst många fina saker. Visst är det så att man har vissionerna men inte sakerna...då är det inte så lätt att få till det.
    Jag tycker du lyckas bra.
    Kram Anan

    SvaraRadera
  14. Så snyggt du fått till det!

    Maison magasinet ska vara februarinumret, så det borde väl gå att få tag i. Jag har det tyvärr inte själv, men ska nog försöka få tag i ett ex.
    Tyvärr inspirerar få svenska tidningar mig numer, tycker man sett det mesta förut, så jag kollar mer och mer i utländska.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Du har så fint ! Och ett bra öga för detaljer ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Vad fint du har det! Vilken bra idé att sätta ett fönster i fönstret:)

    Ditt bruna skåp är jättevackert som det är och bryter av fint mot det vita som du säger!

    Cool lampa du hängt upp där vid fönstret:)

    Ha nu en trevlig vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Här har jag aldrig tittat in! Så mycket fint och mysigt jag hittade! Återkommer gärna!
    Ha en mysig dag/Agnetha

    SvaraRadera
  18. Tjena,
    visst är det kul när man kan rota fram lite saker som man har liggandes på vindar och dylikt :) Jätte fint!

    SvaraRadera
  19. Hej!!
    Ditt "bruna" skåp är inte helt olikt mitt men jag har ingen spegel. Jag har oxå behållt färgen, vill inte alls måla den vit. Den är så pass gammal och passar bäst i sin ursprungliga charm!
    Vilka fina bilder du bjuder på!!!
    Du har så mysigt hemma hos dig.

    Kram Johanna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra