27 oktober 2011

Tänk att...


Bild:Dreamy Whites

.. första advent snart är här och tankarna snurrar redan om hur denna julen ska pyntas.
Hos oss är det naturmaterial som gäller med inslag av rött.
Jag längtar efter att få sätta igång men än så länge får man njuta av lite julinspiration.

Bild:Vintage & Morrhår
Bild:Made in Persbo
Bild: My lovely Things
Bild:Carina Olander
Bild:Carina Olander

Hur har ni tänkt er årets julpynt?

På tal om jul så såg jag att vi kommer vara med i Underbara Julhem som kommer ut den 8 november.

Kram
sandra

29 kommentarer :

  1. Godmorgon.
    Vad kul att se ert hem i tidningen, den tidningen brukar jag köpa.

    Vet inte om jag tänk göra så mycket annorlunda än vad jag brukar till jul i år, mycket små granar i glasburkar blir det....jo vänta förresten i år har jag ju fått en herrans massa glasburkar de kommer jag använda för att få fler än en adentsljusstake så det blir ju nytt för oss även om burkarna är från 1800talet...
    Ha en bra torsdag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhhh...du må tro att jag funderar o tänker på Julen nu, pyntet och godiset !! Jag älskar Julen..
    Så roligt att du ska vara med i den tidningen !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Sandra!
    Här hemma kommer julen pyntas som vanligt men därimot kommer julafton bli lite annorlunda. Jag jobbar för första ggn sen jag fick barn och hela dagen 05,30-18,00 :(.
    Blir lite annorlunda men vi får mysa extra på kvällen.
    Kul att du ska vara med i ett julrepotage.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jo, det har allt börjat snurra lite julbubbel i huvudet. Men det hela får allt finna sig på planeringsstadiet ett tag till...
    Kul med reportage!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra!
    Älskar denna tiden, att planera och fixa till advent och jul.
    Jag brukar vända upp och ner på hela huset, innan jag är färdig;)
    Älskar dina ljuvliga bilder som du bjuder på, och vad spännande med ditt hem i tidningen.Har redan köpte ett par julmagasin, och ser fram emot fler.Det är ju verkligen inspiration.
    Önskar dej en finfin dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Nog har tankarna börjat snurra, och inte blir det bättre av alla julförberedelser överallt....men så är det ju den högtiden som man verkligen vill "pynta" mycket också!

    Ska bli spännande med ditt julreportage....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. God morgon Sandra !

    Hur har du en sån här torsdag?
    Hoppas att ni mår bra!
    Har du hört nått av Mia?
    Tänkte på advents myset?

    Vikla underbara bilder. Helt Ljuvligt! Det är klart att man tänker på julen, den är också så himla fin årstid. Jag älskar allt runt om den.

    Finta bilder med mycket inspiration :)

    Ha en underbar torsdag!

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka underbart inspirerande bilder..... Jo då, jag är också igång med jul-tankar. Just nu håller jag på och syr mysiga jul-strumpor, som jag ska sälja i min butik. Kommer snart visa bilder .... Kramisar Sofia

    SvaraRadera
  9. Ja snart är det jul!!! Jag har med börjat planera lite pyssel å plockat mossa å så. Det kliar i fingrarna så jag tror jag ska börja fuska lite. Det gör ju inget om man pysslar lite, bara det får vänta att pyntas, hihi!

    Ha en fin dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Den tidningen ska jag köpa, älskar och titta och planera hur jag ska pynta. Kommer och gå i rött och vitt här iår tror jag. Underbara bilder!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Hej,
    härliga bilder! Och ja jag måste erkänna att också jag har börjat fundera... men bara l i t e och så har jag inhandlat två små nya saker till julen..

    Underbara julhem inhandlas, kul att ni ska vara med.

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  12. Häääärlig julinspiration!
    Mysigt med alla julnummer som kommer ut nu, de får man inte missa, ler.
    Här blir det klassiskt med rött och vitt, natur och zink.
    Ha en fin dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Hej!!!
    NU dröjer det inte länge för oss julälskare!!!!

    Men då är vi med i samma tidning Sandra:)) Kul...Det är vårt vardagsrum som är framsida på tidningen:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Då måste man ju köpa tidningen och se ditt hem - och Malins! Kul!
    Mitt julpynt är också mycket naturmaterial, blir så hemtrevligt och ljuvliga dova färger.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Hälsningar från Finland! Mellanlandning här innan det är dags att bege sig mot lite varmare områden...

    Det var mkt fina inspiratiosnbilder!
    Jag hann med några kransar hemma innan vi åkte, tog med ett par till mamma så det blir att sätta igång julpysslet ordentligt när man kommit hem sen =) Mkt naturmaterial och lite silver, det är min melöodi!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. I really don't know......i am not in the mood......the shop is look like christmas.......yesterday lots of angela arrived......lovely day darling....xxx...

    SvaraRadera
  17. Visst är det mysigt med julbilder och klart har jag börjat fundera på hur jag vill ha det. Jag misstänker det blir mycket granris, lingonris, vitt och silver. Men ibland dyker det upp oväntade saker:-)

    Kram

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra!
    Vilka fina bilder du visar! Vad roligt att ert hem ska vara med i ett reportage, den tidningen ska jag köpa:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder .Den tidning måste jag köpa Kram Karina

    SvaraRadera
  20. Åååå här längtar jag också ;))) väldigt inspirerande bilder du visar!! Här är det också mycket naturmaterial...sen vit, silver, svart och rött i köket;))
    Kram susanne

    Grattis till reportaget...ska köpa den!

    SvaraRadera
  21. Tack för inspirationen, tror nog ett eller annat kommer att komma till användning :)
    Längtar lite efter julen nu!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  22. Härliga inspirationsbilder:)) Kul med reportage...det ska jag hålla utkik efter:))

    Kram på dig...

    kråke

    SvaraRadera
  23. Vilka härligt inspirerande bilder du har hittat! Ja, innan vi vet ordet av är det dags!
    Bilderna - helt i min smak! Oj, så mycket snyggt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  24. Jättefin blogg du har =) Längtar också till julen =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  25. Hej Sandra,
    Jag är glad att jag hittade din blogg!
    Jag kommer att använda den i min jul dekoration många naturliga material. Jag älskar rådjur horn, bonde silver, rött och vitt band och båge Jul tomtar! Jag är nyfiken hur det kommer att titta på dig!
    Många hälsningar,
    Ursula

    SvaraRadera
  26. Hua inte än...vil se fler fina bilder från ditt kök istället!

    Kraam Marina

    SvaraRadera
  27. varje år - just vid den här tiden - börjar jag längta till julen. tyvärr hinner min iver dö ut på vägen, o då december änteligen e här har all min inspiration försvunnit. i år ska jag dock försöka hålla igång den! hos vårt är det ännu lite svårt att plocka fram en massa dekorationer då det finns en nyfiken liten (snart) 3åring som fingrar på allt :) färgerna blir iallafall dom klassiska röda, gråa o vita. nåt som alltid funkar :) o hellre silver än guld!

    SvaraRadera
  28. Hej, du verkar gilla gamla och fina saker. Jag tänkte att du kanske kan gå in på den här fina hemsidan och kanske ser något du gillar för det är mycket gammalt och fint där blandat med nya och fina saker. :)
    www.fridhemsdiversehandel.se

    SvaraRadera
  29. click over here website here Home Page replica designer bags wholesale check this link right here now dolabuy

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra