11 maj 2016

HJO

De varma sköna dagarna fortsätter och njuter så gott jag kan, har tyvärr drabbats av rejäl allergi och känner mig väldigt utslagen.
Håller tummarna att det snart släpper.
Helgen som passerade spenderade jag fredagen och lördagen i det fantastiska Hjo där vi hade vår årliga loppis hos Marie Vita Ranunkler.
Loppisen gick kanon och vädret var ju helt magiskt.
På fredagen åkte jag upp så jag var uppe hos Marie vid lunch så vi åt gott sedan gick vi en promenad.
Började med de fantastiska träden vid kyrkan som stod i full blom.


Små pittoreska gator med mysiga små trähus.

Mitt ut med en å låg detta lusthus

Vättern så långt ögat kan se.

Hav av vitsippor så man var ju tvungen att bara sätta sig mitt bland dem.

Glassen på det här stället var så ljuvligt god, hemmagjord med ekologiska ingredienser.


Och så klart ett besök i Maries egna butik Vita Ranunkler som ligger mitt inne vid torget.
Fröjd för ögat.

Ha ni aldrig varit i Hjo tycker jag definitivt ni ska åka dit.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra